Stefan Hambura Stefan Hambura
2459
BLOG

Smoleńsk - wniosek do Premiera Tuska

Stefan Hambura Stefan Hambura Polityka Obserwuj notkę 25

 

Prezes Rady Ministrów RP

Donald Tusk

Al. Ujazdowskie 1/3

 

00-583 Warszawa

Polen

 

 

 

 

 

2924/10                                                                   

 

wysłano faksem i listem                                                         Berlin, 7.02.2012 r.

 

 

Katastrofa w ruchu powietrznym w dniu 10.04.2010 w pobliżu

lotniska wojskowego w Smoleńsku na terytorium Federacji Rosyjskiej

 

Szanowny Panie Premierze,

 

jako pełnomocnik rodzin Anny Walentynowicz i Stefana Melaka złożyłem w dniu 8.01.2012 r. wniosek na ręce Pana Premiera z prośbą o udzielenie informacji,

 

czy Polska dysponuje możliwościami monitorowania lotów samolotów analogicznie do systemu używanego przez stronę internetową flightradar24.com (źródło:http://www.flightradar24.com/)? Jeżeli tak, to czy monitorowano w dniu 10.04.2010 roku lot samolotu rządowego Tu-154M, nr boczny 101, który rozbił się w katastrofie pod Smoleńskiem, a jeżeli nie monitorowano, to dlaczego tego nie zrobiono?

 

W odpowiedzi na powyższy wniosek otrzymałem pismo Sekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej Pana Czesława Mroczka z dnia 31.01.2012 r.

 

Cytuję:

„Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana pismo uprzejmie informuję, że Siły Powietrzne nie dysponują analogicznym systemem monitorowania lotu statków powietrznych, opartym o system ADS – B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast), dostępnym na stronie internetowejwww.Flightradar24.com.

Jednocześnie informuję, że samolot Tu-154M o numerze bocznym 101, w dniu 10 kwietnia 2010 roku wykonywał lot w kontrolowanej przestrzeni powietrznej, za którą na terenie Polski odpowiada Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Za monitorowanie przestrzeni powietrznej odpowiadają rejony informacji powietrznej FIR (Flight Information Region), które przekazują między sobą kontrolę nad statkiem powietrznym w momencie przekroczenia rejonu odpowiedzialności.

                                             Z poważaniem

                                             podpis

                                             Czesław Mroczek”

Koniec cytatu.

 

 

Szanowny Panie Premierze,

 

niniejszym ponawiam mój wniosek z 8.01.2012 r. i doprecyzowuję znaczenie słowa Polska. Zatem składam wniosek na ręce Pana Premiera z prośbą o udzielenie informacji,

 

czy Polska, tzn. czy którakolwiek z podległych Rządowi służb dysponuje możliwościami monitorowania lotów samolotów analogicznie do systemu używanego przez stronę internetową flightradar24.com (źródło:http://www.flightradar24.com/)? Jeżeli tak, to czy monitorowano w dniu 10.04.2010 roku lot samolotu rządowego Tu-154M, nr boczny 101, który rozbił się w katastrofie pod Smoleńskiem, a jeżeli nie monitorowano, to dlaczego tego nie zrobiono?

 

Oczekuję od Pana Premiera jako urzędnika państwowego rzetelnego i kompleksowego podejścia do mojego wniosku. Wynika to między innymi z prawa do dobrej administracji.

 

Z wyrazami szacunku

 

 

Stefan Hambura

Rechtsanwalt

zajmuje się stosunkami polsko-niemieckimi oraz prawem wspólnotowo-unijnym tzw. prawem europejskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka